SANA SINULLE

Jumalan aika ja rauha


Lokakuussa luonnossa tapahtuu monia muutoksia. Lehdet putoavat puista ja maa on värikkään kaunis. Lokakuussa yöt tulevat pidemmiksi ja muuttuvat pimeiksi, ilma muuttuu kylmemmäksi ja me lähestymme hiljalleen Joulua ja Uutta Vuotta.

Tämä vuodenaika auttaa meitä pysähtymään, odottamaan Herraa ja lähestymään Häntä lähemmäs kuin aikaisemmin. Saarnaaja kirjoittaa kirjassaan, luvussa kolme muun muassa: "Kaikella on määräaikansa, ja aikansa on joka asialla taivaan alla. Aika on syntyä ja aika kuolla. Aika on istuttaa ja aika repiä istutus....Aika on sodalla ja aika rauhalla".

Nyt maailmassa tuntuu olevan sodan aika. Mutta rauha on saavutettavissa! Ehkä ei rauha kansojen keskuudessa, mutta rauha sydämissämme, elämässämme, perheissämme ja tilanteissa. Tämä rauhan antaa ainoastaan meidän Rauhanruhtinaamme, Jeesus Kristus. Hän on luvannut, ettei hän koskaan jätä eikä hylkää meitä.

Psalmissa neljä sanotaan: " Rauhassa minä käyn levolle ja nukun, sillä sinä, Herra, yksin annat minun turvassa asua". Sananlasku 14:30 toteaa: " Sävyisä sydän on ruumiin elämä".

Täyttäköön toivon Jumala sinut kaikella ilolla ja rauhalla koska luotat häneen. Pyhän Hengen voimassa toivosi on ylitsevuotavainen. Paavali kirjoittaa (Roomlaiskirje 15:13): " Mutta toivon Jumala täyttäköön teidät kaikella ilolla ja rauhalla uskossa, niin että teillä olisi runsas toivo Pyhän Hengen voiman kautta".



Myrtle Grimm-Turunen